burn-out voorkomen

Wat is je gevoeligheid en kans op burn-out?

Tot nu toe hebben de meeste websites die zich richten op burn-out het over gedragsverandering om de kans op burn-out te verminderen: meer sporten, vaker op vakantie, vroeger naar bed, etc. Met andere woorden, het is gerelateerd aan de buitenwereld.  Maar voor burn-out is het essentieel om de gedragseffecten te koppelen aan de binnenwereld want daar ligt de gevoeligheid voor stress en burn-out en de sleutel voor het voorkomen van.

Om de onbewuste drijfveren, krachten en schaduwen van iedereen te meten maken wij gebruik van de ACT® meting die innerlijke patronen in kaart brengt. De meting is verder ontwikkeld door Eduard Baas van het My HBM Center tot de ACT® burn-out meting. Deze meting is gebaseerd op onderzoeken met name over hoe gevoelig iemand is voor burn-out.

Burn-out voorkomen door meten en coachen

De uitkomst van de meting kan preventief werken als we de kans kunnen verkleinen dat de gevoeligheid wordt aangesproken: waar zit de rem? Hoe verklein je de kans dat je opbrandt?

Het belangrijkste is dat je bewust wordt van je gevoeligheid en door coaching weerbaar wordt. We zijn nu in staat de gevoeligheid te en van iedereen voor burn-out te meten en kunnen het risico  inschatten dat iemand daarin terechtkomt. Door coaching kunnen we je helpen de kans op burn-out gericht te reduceren.

Wil je weten of- en welke gevoeligheid je hebt voor burn-out? Om een meting af te spreken gebruik de knop hieronder, of neem meteen contact met me op.