Sinds jaar en dag coach ik onder andere installateurs en help ze om van hun organisatie een goed geolied bedrijf te maken.  Het is voor mij erg leuk werken met deze groep mensen omdat ze dicht bij de klant staan maar daardoor ook wel eens de focus van het bedrijf uit het oog verliezen. In een andere blog vertel ik over de 10 grootste uitdagingen van installatiebedrijven, maar die gelden ook voor anderen.

Goed geoliede bedrijven

Samen met een cliënt van mij, Hans Breuker van de Relatiemarketeers, heb ik gebrainstormd hoe we een groep van Amsterdamse installateurs op een leuke manier kunnen benaderen. Het idee was snel geboren: wat doe je als een deur niet lekker loopt en piept? je gebruikt WD-40 om het te smeren. Maar wat doe je met een bedrijf dat niet gesmeerd loopt? Dan bel je mij! Mijn doel is om van bedrijven goed geoliede organisaties te maken door te focussen op de belangrijke zaken. Bij installatiebedrijven is dit essentieel omdat er altijd druk op staat. Er is vaak een hoge urgentiegraad. We hebben een 42 -tal WD-40 olie spuitbussen gekocht en gaan dit ouderwets fysiek mailen naar installateurs in Amsterdam. Van je eigen cliënten moet je het hebben!

 

Een echte ouderwetse offline campagne met online ondersteuning

Deze tekstkaart is het, samen met een busje WD-40. Iedereen zou thuis zo’n smeermiddel moeten hebben om piepende deuren te verhelpen. Altijd handig! Het is misschien een beetje goedkoper om een online campagne te maken maar ik denk dat het ontvangen van zo een ludieke mailing meer effect heeft. Wie ontvangt er nu nog post, laat staan met een leuke gimmick voor een glimlach?

En laten we wel wezen: als ik het mis heb dan heb ik geen kapitalen verloren maar ben ik weer een ervaring rijker. Deze eerste mailing wordt telefonisch opgevolgd waarna ik vervolg mailingen verstuur als dit zinvol is. Ik houd jullie op de hoogte! Bel me als je meer wilt weten of we maken een afspraak voor een intake gesprek.  (of vul het contactformulier in.) Daarna: aan de slag!

Gerard Keg

 

Scroll to Top